Είναι αυτά φεμινισμός αντάξιος του Δικτύου του ΣΥΡΙΖΑ;
 
Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/04/2013

ΤΗΣ ΜΠΕΤΥΣ ΒΑΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ

Προστασία των αδύνατων, κακοποιημένων, βιασμένων γυναικών. Άγνοια ή απόρριψη όσων επιβάλλουν την προσωπικότητά τους

- Ύστερα από την επίθεση του «Δικτύου» κατά μιάς γυναικείας υποψηφιότητας, πολύτιμης, όπως καθημερινά αποδεικνύεται, σε θεσμικές επεξεργασίες, στη Βουλή, στην Επιτροπή της Λίστας,

- ύστερα από την ανόητη επίθεσή του σε τούρκικο σήριαλ, μετριότατο, αλλά «δημοκρατικό», όπως διαπίστωσα βλέποντας από περιέργεια κάποιο επεισόδιο, επειδή άρχιζε με ομαδικό βιασμό,

- ύστερα από το αξιοθαύμαστο έργο, νομοθετικό, δημοσιογραφικό, επιστημονικό (δύο έδρες Φύλου στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης και στο Πολυτεχνείο της Αθήνας), του ελληνικού γυναικείου κινήματος, που όμως πάντα καταλήγει στις αδύναμες, κακοποιημένες και προπαντός στις βιασμένες γυναίκες, και αγνοεί, αποσιωπά τις εντυπωσιακές γυναικείες κατακτήσεις των τελευταίων δεκαετιών, λες και τις ανταγωνίζεται,

- η στήλη της Ευγενίας Λουπάκη και το μονόστηλο της Τζίνας Πολίτη (Αυγή 09.04.13) ήταν όαση!

- Που άνοιξε η γη και την κατάπιε με το μεροληπτικότατο άρθρο της όμορφης, καλλιεργημένης, ακούραστης Σίσσυς Βωβού, αλλά πρωταθλήτριας, ως αρθρογράφου και ακτιβίστριας, κάθε δυνατής άρνησης, καταγγελίας, διασυρμού. Καμιά αναφορά στον αγώνα του κ. Μαρκογιαννάκη υπέρ της ματαίωσης του έργου της Επιτροπής και της απαξίωσης της σημαντικότερης ανακρίτριας. Ούτε στον κ. Βενιζέλο, που επεδίωξε τον ίδιο στόχο και για τον εαυτό του με χυδαίους υπαινιγμούς κι αστεία μειωτικά της επιστήμονος και της γυναίκας. Αυτά δεν την ενόχλησαν. Μόνο της στόχος ο διασυρμός, ο εξευτελισμός, τελικά ο εξοστρακισμός από την Επιτροπή της Ζωής Κωσταντοπούλου. Α, ναι, αφιέρωσε και μια παράγραφο, ανώνυμη κατά τα άλλα και μάλλον αόριστη, στο γεγονός ότι με τη λίστα παίζονται συνέπειες για πλουσίους.

- Για να ξεφύγω λίγο από την ενασχόλησή της με το γυναικείο κίνημα, στον πόλεμο κατά της Γιουγκοσλαβίας και στις εσωτερικές συγκρούσεις υπήρχε ένας μόνο υπεύθυνος, εμπρηστής, σφαγέας και, φυσικά, προπαντός βιαστής, οι Σέρβοι.

- Όταν ρώτησα με άρθρο και την ρώτησα διά ζώσης για τον ρόλο και τις διαφορετικές απόψεις του Ρόουζ, συνταγματάρχη των κυανοκράνων, που τελικά τον απομάκρυναν (π. χ. για την επίθεση στην αγορά του Σεράγεβο που οι επιτιθέμενοι και η πρόθυμη «Αριστερά» απέδωσαν στους Σέρβους, αλλά ο ίδιος σε προβοκάτσια), έστρεψε το βλέμμα στο παράθυρο του λεωφορείου όπου συμπέσαμε και δεν απάντησε.

- Οι κακοποιημένες γυναίκες, οι βιασμένες γυναίκες! Μόνο αυτές υπάρχουνε; Μόνο με αυτές οφείλει να ασχολείται ένα τόσο ισχυρό, προωθημένο από πολύ σημαντικές γυναίκες, με πολύ και δύσκολο κι επίπονο έργο, κίνημα;

- Για τις άλλες, τις γυναίκες που θριαμβεύουν στην επιστήμη, στην έρευνα, που κρατούνε π.χ. τα επιστημονικά και πολιτικά σκήπτρα σε θέματα περιβάλλοντος, τίποτα; Για τις αναρίθμητες πια υπουργούς και πρωθυπουργούς ανά τον κόσμο τίποτα; Για τις δυό γυναίκες που παίζουνε με άγρια ρίσκα την ίδια την επιβίωση της ανθρωπότητας τίποτα, θετικό ή αρνητικό; Δεν είναι αυτό ανταγωνισμός;

- Το μονοσήμαντο ενδιαφέρον για τις γυναίκες-θύματα δεν συμβάλλει στην αναπαραγωγή, στη διαιώνιση της θυματοποίησης; Δεν καταντά ένα είδος «πρακτόρευσης» των θυμάτων; Δεν αναπαράγει στον Έλληνα-Ανατολίτη άνδρα τη σχέση αφέντη-δούλου; Δεν του θυμίζει την απόλαυση να επιστρέφει στο σπίτι, δούλος ο ίδιος των Τούρκων ή των σημερινών εργοδοτών, μετά τη σχετικά βραχύχρονη παρένθεση του Εργατικού Δικαίου, και να λέει στην ατομική του δούλη, μετά το δικό της σκληρό 16ωρο ή και 24ωρο: «Γυναίκα, φέρε τις παντούφλες μου»;

- Κανένα κράτος, θεσμός, κοινωνική τάξη δεν παραιτήθηκε αμαχητί από τους δούλους του (ούτε το ιστορικό «υπόδειγμα», η αθηναϊκή «Δημοκρατία»). Μόνη εξαίρεση οι φεουδάρχες που τους πέταξαν έξω από τα φέουδα όταν δεν μπορούσαν πια να τους θρέψουν «...και ήταν ελεύθεροι σαν τα πουλιά, δηλαδή δεν είχαν τίποτα... (Μαρξ)». Για να τους αρπάξει, να τους στοιβάξει σε τρώγλες και να τους ξαναμεταβάλει αρχικά σε δούλους η Βιομηχανική Επανάσταση;

- Αλλά η πιο σκληρή και δύσκολη παραίτηση, ακόμα και στις πιο προηγμένες σε Έμφυλο Δίκαιο κοινωνίες, μια από αυτές κι η ελληνική, χάρη στο γυναικείο της κίνημα και κόντρα στις παραδόσεις της, είναι η παραίτηση από τον προσωπικό δούλο, τη γυναίκα της οικογένειας. Ας μην την θυμίζουμε λοιπόν τόσο συχνά-πυκνά, περίπου μονοσήμαντα, ως θύμα.

- Τελειώνω με αυτοκριτική (1), και πρόταση (2):

1. Όταν η λαίδη Άστον έγινε εκπρόσωπος της Ε.Ε., σκέφτηκα χαζά, «Εγγλέζα και λαίδη, σιγά που θα παίξει ουσιαστικό ρόλο». Με διέψευσε με τρεις (ή τέσσερις) επίμονες παρεμβάσεις υπέρ της Παλαιστίνης, που κατέληξαν στην ουσιαστική επιτέλους αναγνώριση των δικαιωμάτων της (κι όχι στο επαναλαμβανόμενο ηλίθιο «βρείτε τα», προς θύτη και θύμα).

2. Να διαβάσετε το μικρό, με θέμα πραγματικό γεγονός, βιβλίο «Παντρεμένη δέκα χρονών». Όπου, εκτός από την εννιάχρονη κόρη, που πούλησε πατέρας σε πλούσιο γαμπρό με ρήτρα «μη ερωτικής επαφής ώς τα δώδεκα χρόνια», που φυσικά δεν τηρήθηκε, και που είχε το θάρρος να το σκάσει από το χωριό του συζύγου και να πάει κατευθείαν στο δικαστικό μέγαρο, άλλο τόσο θάρρος κι επιστημονική επάρκεια επέδειξε, έστω και φορώντας την αναπότρεπτη μαντήλα, η δικηγόρος της. Που τελικά κέρδισε τη δίκη κόντρα στον πατέρα, τον σύζυγο και, κυρίως τις εξαναγκασμένες γυναίκες μάρτυρες, ακύρωσε τον γάμο κι απελευθέρωσε τη μικρή αντάρτισσα.

 

* Η Μπέττυ Βακαλοπούλου είναι δρ. αρχιτέκτων-πολεοδόμος

  • lisseurs ghd
  • lisseur ghd styler
  • sacs louis vuitton
  • sacs louis vuitton pas cher
  • lisseur ghd
  • ghd pas cher
  • achat Sac louis vuitton
  • sacs louis vuitton pas cher
  • sac louis vuitton soldes en ligne
  • chaussures semelle rouge pas cher
  • Sacs Louis Vuitton Pas Cher En Ligne
  • christian louboutin pas chere
  • air jordan 11 pas cher
  • louboutin femme escarpin pas cher
  • christian louboutin pas cher
  • air jordan 6 femme pas cher
  • Air Jordan Pas Cher Magasin
  • Sac louis vuitton Pas Cher Magasin
  • Vente Sac louis vuitton soldes
  • Vente sac louis vuitton
  • air jordan 11 pas cher
  • air jordan 6 retro
  • achat sac louis vuitton