Ελεγείες και νέοι ανθοί...
 
Ημερομηνία δημοσίευσης: 07/07/2012

Καθόλου συμπτωματικά βέβαια η ποίηση του Κώστα Καρυωτάκη ασκεί ιδιαίτερη γοητεία (και) στους Έλληνες μουσικούς και αρκετοί άξιοι συνθέτες μας έχουν στο παρελθόν δεχθεί την πρόκληση της μελοποίησης της. Όσο όμως και αν η ενασχόληση τους αυτή άφησε μερικά όμορφα τραγούδια (με γνωστότερο ίσως το «Πρέβεζα» του Γιάννη Γλέζου) προσωπική μας εκτίμηση είναι ότι μόλις πρόσφατα κάποιοι Έλληνες μουσικοί κατάφεραν να αγγίξουν τόσο καλά μα και βαθιά το νόημα αλλά και την ίδια την ουσία της ποίησης του ανθρώπου που πιθανότατα είναι υπεύθυνος για την καθιέρωση της έκφρασης «ιδανικός αυτόχειρ» στο ελληνικό λεξιλόγιο. Και ίσως αυτό να οφείλεται ακριβώς στο ότι και ο μουσικός χώρος από τον οποίο προέρχονται αλλά και η συνολική προσέγγιση τους στο ζήτημα δεν θα μπορούσαν να είναι περισσότερο διαφορετικές από την τυπική ελληνική μουσική αντίληψη. Τόσο πολύ ώστε πιθανόν ακόμα και να διαφοροποιείται από τη συλλογική σχεδόν εγχώρια πρόσληψη της ποίησης του Καρυωτάκη αφού ολοφάνερα ο τρόπος που την «ανέγνωσαν» είναι πολύ διαφορετικός από τον συνηθισμένο, εστιάζοντας και φωτίζοντας στοιχεία και χαρακτηριστικά της που για άλλους είτε ήταν λιγότερο ορατά είτε επέλεξαν συνειδητά να μην ασχοληθούν μαζί τους.

Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι υπεύθυνοι για αυτή την δραστικότατα διαφοροποιημένη και ανανεωτική στο έπακρο μελοποίηση του Κ. Κ. είναι οι Neon. Πρόκειται για ένα τρίο της electronica που κινείται κυρίως σε ένα ambient ύφος. Μέχρι τώρα είχαν κυκλοφορήσει τέσσερα albums - τα δύο από αυτά, διόλου τυχαία, με τη μουσική επένδυση την οποία έγραψαν για ισάριθμες θεατρικές παραστάσεις - που άπαντα ήταν εξ ολοκλήρου instrumental. Με το «Κάθε Πραγματικότης, Αποκρουστική» (φράση από το αποχαιρετιστήριο σημείωμα του Καρυωτάκη) που κυκλοφόρησε πριν καιρό από την Inner Ear όμως όχι μόνο προφανώς κάνουν τον πρώτο τους δίσκο με φωνητικά και τραγούδια αλλά ταυτόχρονα καταφέρνουν να δώσουν και την πιθανότατα πλέον πρωτοποριακή - αλλά και απολαυστική για τον ακροατή - δουλειά τους μέχρι σήμερα.

Το καθοριστικό για εμάς στοιχείο για αυτό το, καθόλου ευκαταφρόνητο, επίτευγμα των Neon είναι ότι παραμέρισαν διακριτικά όλα σχεδόν τα αμιγώς ελληνικά στοιχεία του έργου του Καρυωτάκη, ακόμα και την τόσο πολυσυζητημένη απαισιοδοξία του και εστίασαν στο πλέον διαχρονικό, διεθνιστικό και τελικά πανανθρώπινο, την υπαρξιακή αγωνία του, με όσες και όποιες έννοιες και αν έχει αυτή. Κάτι παραπάνω σχετικά με αυτό που αξίζει να προσέξει κανείς - και προσωπικά εκτιμήσαμε πάρα πολύ - είναι ότι ανάμεσα στα δέκα ποιήματα του Καρυωτάκη που επέλεξαν να μελοποιήσουν δεν περιλαμβάνεται το πλέον ίσως «αβανταδόρικο», από πλευράς ομοιοκαταληξίας και όχι μόνο, για αυτό τον σκοπό το οποίο, κατά την ταπεινή μας γνώμη, δεν είναι άλλο παρά ακριβώς από το «Πρέβεζα».

Αντί γι’ αυτό λοιπόν οι Neon προτίμησαν άλλα που εκφράζουν πολύ περισσότερο την εσωτερικότητα μα κυρίως την υπαρξιακή αγωνία της καρυωτακικής ποίησης που προαναφέραμε. Και είναι ακριβώς στον πυρήνα της τελευταίας που καταβυθίζονται με τα απολύτως σύγχρονα υφολογικά και προφανώς κυρίως μελαγχολικά αλλά και εμφορούμενα από μια «βωβή» οργή, κάποιες φορές ακόμα και από μια υποφώσκουσα «αγριότητα», ηχοτοπία τους. Για να μπορέσουν μάλιστα να αποδώσουν καλύτερα το εύρος της συναισθηματικής γκάμας της ποίησης του Καρυωτάκη είναι η πρώτη φορά που η ενορχηστρωτική τους παλέτα δεν περιορίστηκε αποκλειστικά στα ηλεκτρονικά όργανα αλλά περιέλαβε και «φυσικά», ηλεκτρικά και ακόμα περισσότερο ακουστικά.

Καθώς οι ίδιοι δεν είχαν ξανατραγουδήσει για την ερμηνεία σκέφτηκαν να απευθυνθούν και σε γνωστές φυσιογνωμίες της ελληνικής εναλλακτικής σκηνής που ανταποκρίθηκαν πρόθυμα στην πρόσκληση τους. Έτσι ο The Boy (δηλαδή ο κατά κόσμον, επίσης και σκηνοθέτης, Αλέξανδρος Βούλγαρης) ερμηνεύει δύο κομμάτια, άλλα τόσα ο Lolek, τρία η (γνωστή ως τραγουδίστρια των Film αλλά πλέον και από την προσωπική της πορεία) Etten και τέλος ένα ο Βαγγέλης Στρατηγάκος. Οι φωνές τους ολοκληρώνουν το «Κάθε Πραγματικότης, Αποκρουστική» το οποίο τελικά καταφέρνει να είναι κάτι περισσότερο από έναν θαυμάσιο φόρο τιμής στον Κώστα Καρυωτάκη, επέχοντας για το σημερινό μουσικό γίγνεσθαι μια θέση που προσεγγίζει σχεδόν την τόσο αποφασιστικά αναμορφωτική που είχε εκείνος για την ποίηση της εποχής του αλλά και τη μεταγενέστερη...

  • lisseurs ghd
  • lisseur ghd styler
  • sacs louis vuitton
  • sacs louis vuitton pas cher
  • lisseur ghd
  • ghd pas cher
  • achat Sac louis vuitton
  • sacs louis vuitton pas cher
  • sac louis vuitton soldes en ligne
  • chaussures semelle rouge pas cher
  • Sacs Louis Vuitton Pas Cher En Ligne
  • christian louboutin pas chere
  • air jordan 11 pas cher
  • louboutin femme escarpin pas cher
  • christian louboutin pas cher
  • air jordan 6 femme pas cher
  • Air Jordan Pas Cher Magasin
  • Sac louis vuitton Pas Cher Magasin
  • Vente Sac louis vuitton soldes
  • Vente sac louis vuitton
  • air jordan 11 pas cher
  • air jordan 6 retro
  • achat sac louis vuitton