Λευτέρης Ζέρβας:"Δηλώνω μουσικός..."
Μαντζάνας Θάνος
Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/01/2011

Έτσι απλά... Τι άλλο εξάλλου να δηλώσει και τι άλλο θα έπρεπε και θα χρειαζόταν να δηλώσει ένας εκτελεστής του μεγέθους του Λευτέρη Ζέρβα; Γεννημένος κυριολεκτικά μέσα στη μουσική, αφού τα περισσότερα μέλη της οικογενείς του ασχολούνται με αυτήν ήταν απολύτως φυσιολογικό να εκδηλώσει και εκείνος την ίδια κλίση και από πολύ μικρή ηλικία.

Ξεκίνησε -στο πλαίσιο και της οικογενειακής του παράδοσης- από την παραδοσιακή μας μουσική, η οποία και παραμένει ο προνομιακός του χώρος και το κύριο πεδίο αναφοράς του αλλά δεν παρέμεινε και πολύ λιγότερο δεν εγκλωβίστηκε σε αυτήν. Έχοντας «ζυμωθεί» από παιδί με τη φύση και τη λειτουργία της μουσικής στο πλέον φυσικό της περιβάλλον, επάνω στη σκηνή, έκτοτε το παίξιμο του στο βιολί, με την εκτελεστική δεινότητα αλλά και το συναίσθημα που το διακρίνει, τα δύο στοιχεία δηλαδή που πάντα χαρακτηρίζουν τους αληθινούς βιρτουόζους, έχει λαμπρύνει πολλές ζωντανές εμφανίσεις και ουκ ολίγους δίσκους όχι μόνον παραδοσιακής μουσικής αλλά και πολλών ακόμα ειδών μέσα και από τις συνεργασίες του με ονόματα όπως αυτά των Γιώργου Ντάλαρα και Σταμάτη Σπανουδάκη.

Είναι η πρώτη φορά όμως που τον ακούσαμε σε μια δισκογραφική δουλειά σαν το «Back To The Roots», που κυκλοφόρησε στα τέλη της περυσινής χρονιάς και όχι μόνον επειδή είναι ο κύριος συντελεστής της και ούτε βέβαια επειδή -για πρώτη φορά επίσης- είναι το δικό του όνομα που αναγράφεται στο εξώφυλλο. Πρόκειται για έναν οργανικό δίσκο όπου φυσικά το βιολί του Λευτέρη Ζέρβα δεν είναι απλά το κύριο σολιστικό όργανο αλλά στην κυριολεξία έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Το περιεχόμενο του album απαρτίζουν δεκαπέντε συνθέσεις (ανάμεσά τους και μία του ίδιου του Λ. Ζ.) που λίγο - πολύ εκκινούν από την παραδοσιακή μουσική, από τις απαρχές της -το πολύ παλαιό και πασίγνωστο μεν, αγνώστου δημιουργού δε, «Ήπειρος»- μέχρι πιο σημερινές εκδοχές της, αλλά δεν περιορίζονται αποκλειστικά σε αυτήν. Και η καλύτερη απόδειξη για αυτό είναι ότι τη μερίδα του λέοντος κατέχουν τέσσερα θέματα του Βαγγέλη Παπαθανασίου από το soundtrack του για την ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ με θέμα τη ζωή και τα ταξίδια του Χριστόφορου Κολόμβου «1492: Conquest Of Paradise».

Εκείνο όμως που κάνει τον δίσκο να ξεχωρίζει είναι η πολύ προσεγμένη (με πολύ σημαντική βέβαια σε αυτό τη συμβολή των υπολοίπων εξαιρετικών μουσικών που συμμετέχουν, όπως για παράδειγμα το, γνωστό και μη εξαιρετέο, δίδυμο των Αρμενίων Ara Dinkjian και Arto Tuncboyaciyan σε δύο κομμάτια) και αρκούντως σύγχρονη ενορχηστρωτική του άποψη η οποία αποφεύγει την -ομολογουμένως καλοκρυμμένη- παγίδα του να ξεπέσει είτε σε «τουριστικού» ύφους φολκλόρ είτε σε μια «νεοπλουτίστικη» δήθεν ηχητική πολυτέλεια η οποία προφανώς δεν συνάδει καθόλου ούτε με τη φύση της μουσικής μα ούτε και με το ποιόν και το ήθος του Λ.Ζ. Ευτυχώς όμως αντ' αυτού έχουμε έναν δίσκο με ήχο μεν της εποχής μας αλλά δίχως το άγχος της καινοτομίας ή χειρότερα του νεωτερισμού και ένα τελικό αποτέλεσμα που σίγουρα μεν δεν ανοίγει καινούργιους δρόμους, αλλά αναμφίβολα είναι ένα όμορφο ακρόαμα. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που, αν του δινόταν η ευκαιρία και υπήρχαν οι κατάλληλες συγκυρίες, θα μπορούσαμε να φανταστούμε το «Back To The Roots» να διακινείται με αξιώσεις στη διεθνή αγορά της world music, ίσως ακόμα και της new age.

 

* Αν δεν απατώμαι, είναι η πρώτη φορά που κάνετε τέτοιου είδους δίσκο. Τι σας έκανε λοιπόν να τον ηχογραφήσετε και γιατί τώρα και όχι κάποια χρόνια νωρίτερα; Ούτως ή άλλως είστε πολύ γνωστός και καταξιωμένος μουσικός εδώ και πάρα πολύ καιρό...

Ναι, όντως είναι η πρώτη μου δισκογραφική δουλειά. Είχα αποπειραθεί πάλι πριν από μερικά χρόνια, αλλά δεν ολοκληρώθηκε λόγω συγκυριών. Τώρα ένιωσα πάλι την ανάγκη γιατί ήθελα να υπάρχει και ένας δίσκος με το καθαρά προσωπικό μου στίγμα.

 

* Ο αγγλικός τίτλος υπονοεί ότι επιθυμείτε ή ίσως και προσπαθείτε το CD να απευθυνθεί περισσότερο στην αγορά του εξωτερικού; Αν ναι, το βλέπετε να ανήκει στον χώρο ίσως της new age ή κάτι ανάλογου ή πού θα το εντάσσατε ο ίδιος;

Η επιλογή του αγγλικού τίτλου έγινε για δύο λόγους. Πρώτον γιατί αυτός είναι ο τίτλος ενός από τα κομμάτια που περιλαμβάνονται στο CD και γιατί η αγγλική γλώσσα είναι η πιο διαδεδομένη στον κόσμο και θα ήταν ευχής έργον να έχει αυτή η δουλειά ανταπόκριση και σε άλλες χώρες. Αυτό όμως φυσικά που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι να έχει απήχηση στη δική μας, την Ελλάδα.

 

* Αναφορικά με τον τίτλο επίσης θα μπορούσε κάποιος να αναρωτηθεί γιατί πιστεύετε ότι τώρα επιστρέφετε στις ρίζες σας καθώς δεν είχατε ποτέ απομακρυνθεί ιδιαίτερα ή και καθόλου από αυτές.

Όχι, δεν υπήρχε καμία τέτοια πρόθεση ή νόημα. Η επιλογή του τίτλου ήταν τυχαία, απλά έτσι προέκυψε.

 

* Αν κάτι μπορεί να ξενίσει κάποιους, είναι το ότι συμπεριλάβατε και συνθέσεις του Βαγγέλη Παπαθανασίου, ενός δημιουργού που δεν θα μπορούσε να είναι πιο μακριά από τη δική σας παράδοση. Τι σας έκανε λοιπόν να διασκευάσετε δικά του κομμάτια και γιατί η προτίμηση συγκεκριμένα σε αυτόν και μάλιστα στο συγκεκριμένο έργο / soundtrack του, από το οποίο επιλέξατε τόσες συνθέσεις;

Αρχικά πιστεύω ότι στη μουσική δεν υπάρχουν σύνορα και δεν είναι σωστό να θέτουμε ταμπέλες. Όσον αφορά στον Βαγγέλη Παπαθανασίου -με τον οποίο μας συνδέει μία φιλία πολλών ετών- έχω να πω ότι τον εκτιμώ απεριόριστα και επειδή κατανοώ την σπουδαιότητα των έργων του επέλεξα αυτές τις συνθέσεις του.

 

* Παίξατε και γενικότερα προσεγγίσατε διαφορετικά το υλικό αυτού του CD από εκείνο των τόσων άλλων δίσκων στους οποίους έχετε παίξει και συμμετάσχει;

Όλες τις δισκογραφικές δουλειές τις αντιμετωπίζω πάντα με υπευθυνότητα και σοβαρότητα, όπως οφείλει να κάνει κάθε σωστός επαγγελματίας μουσικός. Θα ήταν ψέματα όμως να πω ότι δεν έχω ένα ιδιαίτερο συναισθηματικό δέσιμο με αυτή τη δουλειά καθώς έχει ιδιαίτερη αξία για εμένα.

 

* Δηλώνετε παραδοσιακός μουσικός ή απλά και μόνο μουσικός;

Όποιος γνωρίζει τη μακροχρόνια πορεία μου στην ελληνική μουσική ξέρει ότι δεν έχω περιοριστεί μόνο στο παραδοσιακό τραγούδι. Δηλώνω λοιπόν μουσικός γιατί αγαπώ την μουσική, ανεξαρτήτως του είδους της.

 

* Είστε απόλυτα αυτοδίδακτος ή έχετε και ωδειακή παιδεία;

Η ωδειακή μου παιδεία περιορίζεται σε δύο μόνο χρόνια οπότε η αλήθεια είναι ότι είμαι αυτοδίδακτος.

 

* Περιγράψτε μου με μία και μόνη πρόταση τι είναι και τι αντιπροσωπεύει το βιολί σε σχέση με τα άλλα όργανα μιας μεγαλύτερης ή μικρότερης ορχήστρας και με άλλη μία πρόταση τι είναι και τι σημαίνει το βιολί προσωπικά για εσάς.

Το βιολί ανήκει στην οικογένεια των εγχόρδων και ιδιαίτερα στα λεγόμενα «τυφλά» . Οι γνώστες της μουσικής γνωρίζουν ότι είναι από τα πιο απαιτητικά όργανα και έχει πολύ υψηλό βαθμό δυσκολίας. Για εμένα είναι το όργανο που με συγκίνησε περισσότερο από μικρό παιδί παρ' όλο που -λόγω της μουσικής οικογένειας από την οποία προέρχομαι- περιτριγυριζόμουν από όλα τα είδη τους.

 

* Τέλος υπάρχει ενδιαφέρον, τόσο από εσάς όσο και από διοργανωτές κ.λπ., αλλά και η δυνατότητα να γίνουν κάποιες ζωντανές εμφανίσεις αποκλειστικά με το υλικό αυτού του δίσκου;

Από εμένα υπάρχει αμέριστο ενδιαφέρον και ήδη κάνω επαφές με αυτό τον σκοπό. Πιστεύω λοιπόν ότι, με τη βοήθεια και των συνεργατών μου, θα τον παρουσιάσουμε σύντομα σε ζωντανές εμφανίσεις.

 

Και έχουμε κάθε λόγο να υποθέσουμε ότι με τα στοιχεία της αμεσότητας αλλά και του αυτοσχεδιασμού, τα οποία πάντα κυριαρχούν στη ζωντανή μουσική εμπειρία, το ήδη ενδιαφέρον αυτό υλικό θα γίνει ακόμα περισσότερο...

  • lisseurs ghd
  • lisseur ghd styler
  • sacs louis vuitton
  • sacs louis vuitton pas cher
  • lisseur ghd
  • ghd pas cher
  • achat Sac louis vuitton
  • sacs louis vuitton pas cher
  • sac louis vuitton soldes en ligne
  • chaussures semelle rouge pas cher
  • Sacs Louis Vuitton Pas Cher En Ligne
  • christian louboutin pas chere
  • air jordan 11 pas cher
  • louboutin femme escarpin pas cher
  • christian louboutin pas cher
  • air jordan 6 femme pas cher
  • Air Jordan Pas Cher Magasin
  • Sac louis vuitton Pas Cher Magasin
  • Vente Sac louis vuitton soldes
  • Vente sac louis vuitton
  • air jordan 11 pas cher
  • air jordan 6 retro
  • achat sac louis vuitton