Πάνος Γουργιώτης: "Εσωστρεφής μα αισιόδοξος..."
Μαντζάνας Θάνος
Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/01/2011

Μπορεί ίσως ο ίδιος να μην το αναγνωρίζει στον εαυτό του αλλά για εμάς η πανεπιστημιακή (στο Αριστοτέλειο) θεατρική παιδεία του Πάνου Γουργιώτη είναι κάτι παραπάνω και από ορατή στην ερμηνεία του δίνοντας μιαν ιδιόμορφα «θεατρική» διάσταση η οποία τον διαφοροποιεί από τους περισσότερους συνομήλικους ομότεχνους του και ταυτόχρονα αποτελεί, επί του παρόντος τουλάχιστον, το κυριότερο στοιχείο της μουσικής του φυσιογνωμίας.

Το «μικρόβιο» όμως της μουσικής είχε μπει μέσα του πολύ νωρίτερα από αυτό του θεάτρου, καθώς σπούδασε κλασική κιθάρα από μικρός. Αντίθετα όμως από ό,τι θα πίστευε κανείς μετά από τα δεκατέσσερα χρόνια που αφιέρωσε για να πάρει πτυχίο σε αυτό το όργανο δεν ήταν το κλασικό κιθαριστικό ρεπερτόριο εκείνο που τον κέρδισε αλλά ένα άλλο μουσικό είδος. Από τα δεκαπέντε του έγραφε τραγούδια και μια συμπτωματική συνάντηση με τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα που τα άκουσε έγινε η αφορμή αλλά και η πηγή αυτοπεποίθησης την οποία χρειαζόταν για να συνεχίσει να το κάνει. Το τελικό κομβικό σημείο αυτής της διαδρομής ήταν πιθανότατα η συμμετοχή του στο Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης το 2007. Εκεί ήταν που αποφάσισε πλέον οριστικά να στραφεί και επαγγελματικά στη μουσική.

Ο πρώτος καρπός αυτής της ενασχόλησης είναι το ντεμπούτο album του «Μια Ανάσα Ακόμα» που κυκλοφόρησε στα τέλη της περυσινής χρονιάς. Πρόκειται για ένα δίσκο με καλογραμμένα μεν αλλά όχι τόσο προσωπικά ακόμα τραγούδια με έναν «καθαρό» και χωρίς πολλά τερτίπια rock ήχο του σήμερα. Τα δύο στοιχεία όμως που σώζουν την παρτίδα και τη γυρίζουν καθοριστικά σε ένα τελικό αποτέλεσμα ευνοϊκό για τον Πάνο Γουργιώτη είναι οι αρκούντως ευρηματικές ενορχηστρώσεις και κυρίως, όπως προαναφέραμε, η πλούσια σε εκφραστικότητα και έμπλεη συναισθήματος ερμηνεία του η οποία βασίζεται στέρεα στην εμπειρία του, έστω και σπουδαστική, από την υποκριτική που τον καθιστά ικανό να αντλεί τα μέγιστα από τους λίγο - πολύ τυπικούς ερωτικούς στίχους του. Και είναι αυτό ακριβώς που αντίστοιχα μας κάνει να λέμε ότι ενώ θα περιμένουμε και άλλα δείγματα γραφής από τον δημιουργό Π. Γ. για να σχηματίσουμε μια πιο ολοκληρωμένη γνώμη τον ερμηνευτή Π. Γ .τον έχουμε ήδη...«θέσει υπό παρακολούθηση»! Με την πιο θετική και κολακευτική έννοια της λέξης προφανώς...

 

* Τι θα έλεγες ότι αποκόμισες από τους δύο κυριότερους σταθμούς της πορείας σου μέχρι να κυκλοφορήσεις τον πρώτο σου δίσκο, δηλαδή τη γνωριμία σου με τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα και τη συμμετοχή σου στο φεστιβάλ τραγουδιού Θεσσαλονίκης;

 

Το φεστιβάλ ήταν όντως ένας σημαντικός σταθμός. Με έφερε σε επαφή με πολλούς σημαντικούς ανθρώπους του χώρου, με δίδαξε πώς λειτουργούν κάποια πράγματα που μέχρι τότε δε γνώριζα, κέρδισα καλούς φίλους και συνεργάτες εκεί, γνωστοποίησα τη δουλειά μου σε ένα μεγαλύτερο τμήμα του κόσμου. Ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας όμως - και η πίστη του σε εμένα - πιστεύω πως είναι η πιο σπουδαία υποστήριξη που είχα, ηθική, ψυχολογική και ουσιαστική. Νιώθω πραγματικά τυχερός που ένας τόσο σπουδαίος άνθρωπος ασχολήθηκε μαζί μου και διέκρινε σε εμένα κάτι. Εξακολουθεί να είναι δίπλα μου και τον ευχαριστώ πραγματικά πολύ γι’ αυτό. Του χρωστάω πολλά.

 

* Και αντίστοιχα, πόσο έχουν συμβάλλει σε αυτό που κάνεις τα δύο είδη σπουδών σου, στην κλασική κιθάρα και οι θεατρικές; Και με την ευκαιρία, δεν θα ήθελες να ασχοληθείς με το θέατρο και με άλλο τρόπο εκτός από γράφοντας μουσική για αυτό;

 

Σίγουρα οι σπουδές μου έχουν συμβάλλει γενικά στο να γίνω αυτό που είμαι. Νομίζω πως το ότι έχω ασχοληθεί με την τέχνη από διάφορες σκοπιές μόνο καλό μου έχει κάνει. Από εκεί και πέρα δεν νιώθω την ανάγκη προς το παρόν να κάνω κάτι πέραν από τη μουσική, σχετικά με το θέατρο δηλαδή. Επίσης πιστεύω σε ένα περίεργο είδος δικαιοσύνης που έχει να κάνει με το πόσο αγαπάς κάτι. Νιώθω ότι υπάρχουν άνθρωποι που αγαπούν την υποκριτική περισσότερο από εμένα και θεωρώ δίκαιο να το κάνουν αυτοί.

 

* Ποια ακριβώς και πόσο σημαντική ήταν η συνεισφορά του Μύρωνα Στρατή στον δίσκο;

 

Καταλυτική! Ο Μύρωνας έκανε τις μίξεις και την παραγωγή του δίσκου μαζί με τον Στέφανο Δανιηλίδη και ακόμα έπαιξε ως μουσικός σε κάποια τραγούδια. Αυτό που πιστεύω ότι μπορεί να αναγνωρίσει στη δουλειά αυτή όποιος ξέρει τον Μύρωνα είναι η τελειομανία του. Είναι ένας πολύ καλός φίλος που έδωσε την ψυχή του στον δίσκο.


* Και γιατί από τη στιγμή που υπήρχες εσύ με την παιδεία σου και εκείνος με την εμπειρία του αναθέσατε την ενορχήστρωση σε έναν τρίτο;

 

Αυτός ο τρίτος άνθρωπος, ο Αλέκος Βουλγαράκης, είναι μια ιδιότυπη, ξεχωριστή περίπτωση μουσικού. Παίζει για την ομάδα και βάζει το τελικό αποτέλεσμα πάνω από το εγώ του, πράγμα υπερβολικά σπάνιο για Έλληνα μουσικό και μάλιστα κιθαρίστα. Πριν ξεκινήσει η προετοιμασία για αυτό τον δίσκο είχα συνεργαστεί για ένα σύντομο διάστημα μαζί του, με τον Μύρωνα γνωρίζονται από παιδιά, παίζουν μαζί χρόνια, ξέραμε και οι δύο τι μπορεί να κάνει και του είχαμε τυφλή εμπιστοσύνη. Ειδικά από τη στιγμή που αποφασίσαμε το πώς θέλαμε να ηχεί ο δίσκος ξέραμε ότι ο Αλέκος πρέπει να το κάνει.

 

* Θα έλεγες ότι το album ανήκει στον ευρύτερο χώρο του ελληνικού rock ή είναι κάτι άλλο, πιο ιδιαίτερο; Και αν έπρεπε να ορίσεις το στιχουργικό του στίγμα με μόνο τρεις λέξεις ποιες θα ήταν αυτές;

 

Δεν ξέρω τι ακριβώς είναι τελικά το ελληνικό ροκ. Σίγουρα πάντως είναι ένας δίσκος σε ροκ πλαίσια και με ροκ προθέσεις. Είναι ένας ηλεκτρικός, έντονος δίσκος, ένα κολλάζ εικόνων που προσπαθώ να περιγράψω μέσω των στίχων και της μουσικής. Όσο για τις τρεις λέξεις, νομίζω...«εσωστρεφής μα αισιόδοξος».

 

* Γνωρίζω ότι τα τελευταία χρόνια ζεις για αρκετό καιρό στις Βρυξέλλες, θα ήθελες να πεις γιατί συμβαίνει αυτό και με τι ασχολείσαι εκεί;

 

Αυτό συμβαίνει πρωτίστως γιατί λατρεύω τις Βρυξέλλες. Την πρώτη φορά που πήγα ερωτεύτηκα την πόλη και προσπάθησα να παραμείνω εκεί. Εκεί έχω στήσει το στούντιό μου, φτιάχνω μουσική για θέατρο, παίζω μουσική και γενικά κάνω οτιδήποτε σχετικό με τη μουσική. Και ευτυχώς εκεί υπάρχει πρόσφορο έδαφος για όλα αυτά...Από την άλλη η Αθήνα είναι μια πόλη γεμάτη νέα ερεθίσματα που σε κάνει πιο δημιουργικό. Νομίζω ότι αυτό που κάνω τώρα, δηλαδή το ότι πηγαίνω και έρχομαι συνεχώς, είναι το ιδανικό.


* Και τι ετοιμάζεις για το μέλλον, σε σχέση με αυτό τον δίσκο αλλά και τη συνέχεια του;

 

Εμφανίσεις, εμφανίσεις και πάλι εμφανίσεις! Διψάω να παίζω ζωντανά, εκείνες τις στιγμές νιώθω ότι όλη αυτή η προσπάθεια βρίσκει το νόημά της. Παρέα με τους Sideways, τη μπάντα που με συνοδεύει παντού και πάντα κάνουμε από κοινού ότι καλύτερο μπορούμε. Από εκεί και πέρα ήδη γράφω καινούργια τραγούδια, ετοιμάζω νέα πράγματα. Προσπαθώ να ωριμάζω και να βελτιώνομαι καλλιτεχνικά κάθε ημέρα...

 

Αυτός είναι ίσως και ο μοναδικός δρόμος για κάθε δημιουργό που θέτει ως αίτημα στη δουλειά του το να εξελίσσεται και όχι να επαναπαύεται στα κεκτημένα, θα προσθέταμε εμείς...

 

 

 

 

  • lisseurs ghd
  • lisseur ghd styler
  • sacs louis vuitton
  • sacs louis vuitton pas cher
  • lisseur ghd
  • ghd pas cher
  • achat Sac louis vuitton
  • sacs louis vuitton pas cher
  • sac louis vuitton soldes en ligne
  • chaussures semelle rouge pas cher
  • Sacs Louis Vuitton Pas Cher En Ligne
  • christian louboutin pas chere
  • air jordan 11 pas cher
  • louboutin femme escarpin pas cher
  • christian louboutin pas cher
  • air jordan 6 femme pas cher
  • Air Jordan Pas Cher Magasin
  • Sac louis vuitton Pas Cher Magasin
  • Vente Sac louis vuitton soldes
  • Vente sac louis vuitton
  • air jordan 11 pas cher
  • air jordan 6 retro
  • achat sac louis vuitton